تاریخچه

Slide background
Slide background
Slide background
Slide background

کشور ایران با تاریخ و تمدن کهن در هنر و صنعت و برخوردارى از ذخایر متنابهى از مواد اولیه از دیر باز با عنوان بسترى مناسب براى صنعت کاشى و سرامیک مطرح بوده است و مى توان پیشینه این هنر دیرینه را به کتیبه هاى نقش برجسته در شوش مربوط به کاخ هخامنشیان دانست.

 

این صنعت، بعد از اسلام با کیفیت و کمیت بیشترى توسعه یافت. معماران ایرانى کاشى را ابتدا در ترکیب با آجر در نماها بکار بردند و به مرور با دستیابى به فناورى کاشى معرق (تراش) کاشى خشتى (هفت رنگ) بر میزان استفاده از این ساختمایه افزودند.

 

این فناورى، در دوران صفویه به اوج خود رسید و شکوهى از پیوند رنگ و نور را در سیماى بسیارى از بناها پدیدار نمود. در این عصر، رنگانگى، انعکاس و تصویرگرى سطوح پوشیده شده با کاشى مفاهیمى تازه اى را بر فضاى زندگى ایرانیان گسترش داد و شادى، معنویت و نور بر تارك سیماى شهر نقش بست.

آجر پرسلانی

کاشى همچنان ارزشمند و زیبا است، اما در ایران امروز، نفوذ معماری غیر بومی موجب شده که کاشى کارى به عنوان یک عنصر سنتى، نتواند پیوند مناسبى با معمارى مدرن پیدا کند. استفاده از کاشى در بناهاى معاصر، تنها به بناهاى مذهبى و بناهایى که اصرار به تظاهر در سنتى بودن دارند، محدود شده است. و بدین ترتیب، این فناورى کهن، از حضور در فضاهاى معمارى و شهرى باز مانده است.

بر این اساس، شرکت سرامیک البرز به پشتوانه دانش فنى و خلاقیت هاى هنرى خود، تلاشى تازه را جهت احیاى این هنر اصیل در صنعت سرامیک آغاز نمود. تجارب ارزشمند این شرکت در تولید محصولات سرامیک موزائیکى با کیفیت بالا و صادرات آن به بسیارى از کشورهاى اروپایى، آسیایى و آفریقایى، زمینه را برای تولید محصولی نوین با نام «آجر پرسلانى » در صنعت نمای ساختمان فراهم ساخت. مطالعات بر روى این محصول از سال 1392 آغاز گردید. در ادامه با تشکیل «واحد آتلیه البرز» مشخصات فنی و هنری محصول تعیین شد و با ترکیبات متنوع در رنگ و ابعاد به تولید رسید.امید است با توسعه روزافزون طرح های ارائه شده ضمن تامین نظرات مصرف کنندگان گامی موثر در راستای پیوند با سرمایه های فرهنگی در معماری این سرزمین برداشته باشیم.

درباره شرکت سرامیک البرز

سرامیک البرز یکی از معتبرترین مارکهای تجاری طراحی لوکس در تولید کاشی و موزائیکهای لعابدار برای محیطهای داخلی و خارجی میباشد. این شرکت در سال 1352 تاسیس و کارخانه آن در شهر صنعتی البرز قزوین در 130 کیلومتری تهران واقع شده است. این شرکت سرامیک های لعابدار مات، براق و ضد اسید خود را در ابعاد 30×60، 25×43، 20×50، 12×24، 15×45، 45×45، 30×30، 25×25، 20×20، 15×15، 10×10 سانتیمتر تولید میکند.

همچنین این شرکت انواع موزائیکهای لعابدار مات، براق، ضد اسید و غیر لغزنده خود را با اشکالی مربع شکل دراندازه های 7/5×7/5، 5×5، 2/5×2/5، 1/7×1/7 سانتیمتر، اشکال مستطیل مانند در اندازه های 5×20، 5×10، 2.5×5 سانتیمتر و نیز یک شکل شش ضلعی را به قطر 3/3 سانتیمتر در بیش از75 نوع رنگ مختلف تولید مینماید.

محصولات سرامیک البرز با استفاده از تکنولوژی روز اروپا و مدرن ترین ماشین آلات مطابق با استانداردهای اروپایی تولید می گردند. بدنه پرسلانی، مقاومت در برابر سایش، یخ زدگی، اسیدها و شوکهای حرارتی برخی از مهمترین مزایای این محصولات می باشند. محصولات این شرکت برای کلیه محیطهای داخلی و خارجی مسکونی و تجاری از قبیل حمام، آشپزخانه، فضاهای ورزشی، هتل ها، استخرهای شنا، سونا، جکوزی، آب نماها، نمای ساختمانها، مکانهای شهری و غیره مناسب می باشند. درحال حاضر حجم زیادی از این تولیدات به اروپا، آفریقا،کشورهای CIS، کشورهای عربی، نیوزلند، استرالیا و کشورهای آمریکای جنوبی صادر می شوند. سرامیک البرز دامنه گسترده ای از دکوراسیون و چیدمان لوکس را پیشنهاد می کند که برای هر محیط زندگی ایده آل بوده و بیانگر سبکی منحصربفرد است که سبک کلاسیک را با مفاهیم مدرن تعبیر نموده، مد و طرح را در هم ادغام مینماید.

آجر پرسلانی محصولی نوین با قدمتی کهن در صنعت ساختمان می باشد، واحد آتلیه البرز با مطالعات تخصصی تلاشی دوباره برای بازآفرینی این محصول ارزشمند در صنعت ساختمان نموده. این محصول ضمن داشتن دوام و ویژگی های سنگ به مراتب سبک تر از آن بوده و ضمن کاهش خطر آفرینی در در هنگام وقوع زلزله و حوادث طبیعی، ضخامتى بسیار پایین( 6-9 میلى متر) این محصول مشکل بار وارده به سازه را به طور چشمگیری کاهش داده.

استفاده از آجر پرسلانى به طراحان این امکان را می دهد که از همان ابتداى فرایند طراحى به حضور رنگ در بنا توجه ویژه اى داشته باشند، ضمن اینکه آجر پرسلانى تحت تاثیر اشعه هاى نور خورشید تغییر رنگ نداده و ترکیب رنگى ماندگارى خواهد داشت.

Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background

خط مشی کیفیت

فعالیت مجموعه البرز، تولید و فروش کاشی و سرامیک، با کیفیت رقابتی در سطح جهانی می باشد. از آنجا که برترین هدف ما تحصیل رضایت مندی مشتری است، برآنیم با تکیه بردانش ، تجربه و تعهد کارکنان، در رسیدن به این امر بکوشیم و انجام درست امور از ابتدا، بهبود مستمر در تمامی فعالیت ها را سرلوحه کار خویش قرار دهیم.

برای دست یابی به این مهم ، بر تداوم آموزش و آگاهی همکاران مصربوده و در فضایی دوستانه، از همفکری ومشارکت این عزیزان ومنسوبین به این خانواده تولیدی اعم از مشتریان، تأمین‏ کنندگان وسایر ذینفعان جهت همسویی با خواسته‏ های آنان ، بهره خواهیم برد.

ما به ارزش های انسانی معتقدیم وبر حفظ ایمنی و بهداشت پرسنل پایبنده بوده، در جهت حفاظت از محیط زیست خود کوشش خواهیم نمود. نظام مدیریت کیفیت خود را بر پایه استاندارد ISO9001:2008 تدوین نموده و با رعایت قوانین و استــانداردهای ملی از تمـامی همکــاران انتظار می رود که وظایف و مسئولیت های تعریف شده در نظام کیفیت را به انجام رسانیده همکاری مناسبی با نماینده مدیریت در نظام کیفیت داشته باشند.

iso90012008نظام تضمین کیفیت:
گواهی نامه نظام تضمین کیفیت بر اساس استانداردهای کیفیت ISO9001:2000
با توجه به اینکه تامین نیازهای مشتریان و ذینفعان سرلوحه فعالیت های شرکت سرامیک البرز می باشد برای مدیریت مناسب کیفیت در تمامی فرآیندها، این شرکت نظام مدیریت کیفیت خود را بر اساس استاندارد بین المللی نظام مدیریت کیفیت ISO9001:2008 پایه گذاری کرده و اثر بخشی آن را به طور مداوم مورد ارزیابی قرار می دهد.

خط مشی مدیریت یکپارچه

فعالیت ما طراحی، تولید و فروش انواع سرامیک مینیاتوری و غیرمینیاتوری با کیفیت قابل رقابت جهانی می باشد، ما بر آنیم که برای دست یافتن به عدف نهایی خود که همانا تحصیل رضایتمندی مشتری و دستیابی به بازارهای جهانی است با اتکال به خداوند متعال و استفاده از دانش، تجربه و تعهد نیروی انسانی خود، اجرای صحیح الزامات ذیل را سرحوله کار خویش قرار دهیم:

  • ایجاد خانواده بزرگ البرز با نگاه عمیق به نیازهای مادی و معنوی کلیه ذینفعان
  • بهبود مستمر کیفیت محصولات تولیدی بمنظور جلب، حفظ و ارتقاء رضایت مشتری
  • دسترسی به ضایعات صفر
  • توجه به نیروس انسانی بعنوان اساسی ترین رکنسازمان و تلاش برای تداوم آموزش و ارتقاء سطح آگاهی و دانش همکاران
  • جلب همفکری و مشارکت کلیه افراد این خانواده تولیدی اعم از مشتریان و تامین کنندگان و سایر ذینفعان جهت نیل به خواسته به حق آنان
  • برنامه ریزی و تلاش مداوم در راستای پیشگیری از حوادث کاری و بیماری های شغلی در کارکنان، کاهش صدمات و ضایعات انسانی و کاهش اثرات عوامل زیان آور محیط کار
  • بهینه سازی مواد و منابع سرمایه ای و صرفه جویی در انرژی
  • اثربخشی و بهبود مستمر در تمامی فعالیت ها
  • حفظ و ارتقاء منافع کلیه ذی نفعان سازمان
  • تولید هدفمند بر اساس نیاز مشتری بمنظور کاهش رسوب محصول در انبار

بر این اساس از تمامی همکاران درسطوح مسئولیت های تعریف شده در نظام مدیریت انتظار می رود با اجرای دقیق نظام مدیریت یکپارچه IMS (سیستم مدیریت میفیت براساس استاندارد ISO9001:2008. مدیریت زیست محیطی ISO14001:2004 و مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای OHSAS18001:2007) جهت تحقق اهداف عالیه شرکت تلاش نمایند.